本词条部分或全部内容来自The Coppermind WikiRuin词条。本维基基于授权分享其内容。可以在此处查阅源词条的所有贡献者。详情请参考本维基的著作权
灭绝
Ruin
世界 司卡德瑞尔
神瑛概况
化身 沙赛德
现状 完整,与存留结合
魔法 血金术藏金术
神潭 海司辛深坑
残瑛 亚提
瑛灵[1]
孩子,你知道我可以带来多少人来对付你吗?你知不知道我的力量,我的破坏力?我的力量排山倒海,我的破坏力犹如狂风暴雨。我是世界的终结者
—— 灭绝威胁[2]

灭绝Ruin阿多拿西碎瑛之一. 最初的持瑛者亚提,目前正被沙赛德持有。灭绝的神力已经与存留彼此融合形成了新的神瑛和谐[3]

灭绝在司卡德瑞尔南极人的神话中被称为Herr,是Frue(存留)的兄弟和丈夫。他的神力是“使事物离开”。

原旨

灭绝追寻变化。它并非生性邪恶,因为没有死亡也就没有变化。但他的破坏力却常常对生命的存在构成严重威胁。在与存留融合了之后,灭绝的原旨并没有改变,它只是得到了中和。

相关魔法

灭绝是司卡德瑞尔上三大金属技艺中的血金术的力量来源。血金术和其他魔法相比,其独特之处在于它可以在任何世界使用,并不局限于司卡德瑞尔。血金术是一种将一个人的灵魂网络的一部分移植到另一个人身上的技术。身上穿着血金术钉子的人能够在头脑中直接听到灭绝的声音。血金术使用者身上穿刺的钉子越多,自己灵魂网络的空洞也就越多,这会令他们更加容易受到灭绝的摆布。例如,身上穿了大量钉子的钢铁审判者就比仅穿了一对钉子的Kandra更容易受到影响。

神力的物理形态

气态

灭绝神力的气体形态是一股黑色的雾气,至于它如何影响血金术的目前尚不清楚。纹在发现升华之井时,这股雾气亦存在于此处。亚提死后,黑色的雾气从他的身体中冒出,沙塞德由此接管了灭绝的神力。

液态

据说海司辛深坑的底部存在着一池有金属光泽的液体,这就是灭绝神力的液体形态。

固态

灭绝神力的固体形态就是我们所知的天金,他能令燃烧它的镕金术师看到几秒之后的未来。天金在藏金术中可以用来存储年龄。通过应用Compounding,它可以令使用者永葆青春。天金作为血金术钉子可以盗取任意属性或能力,不管它们是来自镕金术藏金术或是普通人类。

事迹

协议与背叛

司卡德瑞尔上的两位神瑛——存留与灭绝——达成了一项协议以合作在星球上创造智慧生命。因为两位神瑛均无法独立进行创造,为了创造生命他们只能同力合作。其间,存留分出了自己的一部分神力用以创造智慧生命。灭绝为了实现自己毁灭一切的目的,同意了存留的做法。这也使得两位神瑛之间的神力不再平衡。

存留最终打破了这项协议:他牺牲了自己的意识创造了一座囚笼将灭绝的意识困住,以此阻止他毁灭世界。由于存留已经将自己的一部分神力分给了人类,为了能够抗衡灭绝,他将灭绝的一部分神力藏入了天金中。

幕后黑手

尽管灭绝的意识被困住,他仍能够影响世界。其中,他有意篡改了存留所留下的预言以操纵永世英雄将他从囹圄中释放。这最终导致拉刹克成为了统御主。同时,灭绝刻意强化了存留留下的迷雾,令其遮蔽阳光,阻碍作物生长。迷雾因此成为统御主升华之前,人们口中传说的深闇

通过操纵预言,灭绝最终在1024年之后被意外释放。他随即展开了毁灭司卡德瑞尔的行动。为了实现自己的毁灭大计,他需要胜过存留的力量,因此他需要找到统御主留下的天金库存。

亚提之死

灭绝在暴怒之下令沼泽杀害了依蓝德,这铸就了他自己的败局。意识到自己已经生无可恋的(她此时已经是存留新的持瑛者)用尽自己的全部力量与灭绝同归于尽。亚提两人均在最后的冲突中死亡。

灭绝的末路从一开始就在存留的计划之中。他需要另一个人来着手实施这个计划,那个人不能拘泥于存留的原旨,能够做出必要的牺牲以摧毁灭绝。Leras自己持有存留已经太久了,他本人无法做出有悖存留原旨的举动。

纹牺牲后,沙赛德最终继承了存留和灭绝的神力,成为了两份碎瑛的持瑛者。 灭绝的神力与存留互相融合形成了新的神瑛——和谐[3]

语录

Kill him.
—— Ruin to Zane[4]
I am FREE!
—— Upon Ruin's release.[5]
"Ah, Vin," Ruin said, its voice almost fatherly in tone. "You act as if I were your enemy."

"You are my enemy. You seek to end the things I love."
"And is an ending always bad?" it asked. "Must not all things, even worlds, someday end?"

—— Ruin to Vin.[6]
Do not mourn because the day of this world's end has arrived. That end was ordained the very day of the world's conception. There is a beauty in death--the beauty of finality, the beauty of completion.

For nothing is truly complete until the day it is finally destroyed.

—— Ruin to Vin.[6]
There was one good thing about Ruin's voice--it tended to warn her when people were nearby, even if it did always tell her to kill them.
—— Vin's thoughts about Ruin.[7]
You still don't understand, I see. You're all on my side, Vin. I created you. You're my tools--each and every one of you. Zane, Yomen, you, your dear Emperor Venture...
—— Ruin taunting Vin.[7]
This process we are engaged in, the end of all things—-it's not a fight, but a simple culmination of inevitability. Can any man make a pocket watch that won't eventually wind down? Can you imagine a lantern that won't eventually burn out? All things end. Think of me as a caretaker—-the one who watches the shop and makes certain that the lights are turned out, that everything is cleaned up, once closing time arrives.
—— Ruin taunting Vin.[7]
You are a piece of me, you know. Beautiful destroyer. Blunt and effective. Of all those I've claimed over this brief thousand years, you are the only one I think just might be able to understand me.
—— Ruin to Vin.[7]
The only point in creating something is to watch it die.
—— Ruin to Vin.[7]
Those quakes are the earth's final sighs," Ruin said. "Like an old man, moaning as he dies, calling for his children so that he can pass on his last bits of wisdom.
—— Ruin to Vin[8]
That's the way it must always be, as I told you. When men think they are helping the world, they actually do more harm than good. Just like you. You tried to help, but you just ended up freeing me.
—— Ruin to Vin[8]
You can't fool me, Vin," Ruin said. "I am God.
—— Ruin to Vin[9]
For Ruin, there is Preservation. Time immemorial! Eternity! And each time I push, YOU push back. Even when dead, you stopped me, for we are forces. I can do nothing! And you can do nothing! Balance! The curse of our existence.
—— Ruin to Vin after her ascension.[10]
Balance, Ruin spat. Balance imprisoned me. Preservation's sacrifice--that was to siphon off the part of me that was stronger, to lock it away, to leave me equal with him again. For a time.

Only for a time. And what is time to us, Vin?
Nothing.

—— Ruin to Vin as she tries to get a message to Elend.[11]
Opposition. Balance. You'll learn to hate it, I suspect, though Preservation never could.
—— Ruin to Vin as she first attacks Ruin directly and withdraws.[12]
I can't decide if you're a fool, or if you simply exist in a way that makes you incapable of considering some things.
—— Vin to Ruin as Elend fights the koloss.[12]
How do you like that! I killed him! I Ruined everything you love! I took it from you!
—— Ruin to Vin as he kills Elend[12]
He gave up his power at the Well, and into the mists, giving it to us so that we could take it. He always intended this to happen. You think this was your plan? It was his. His all along.

You created the thing that can kill you, Ruin. And you just made one huge final mistake. You shouldn't have killed Elend.
You see, he was the only reason I had left to live.

—— Vin's last words.[12]

引用与注释

  1. [[wotdb:1038#20|]]
    — Theoryland 访谈数据库 - {{{date}}}
  2. 《永世英雄》 第72章
  3. 3.0 3.1 Would Sazed drop Ruin and Preservation or Harmony?
    — Theoryland 访谈数据库 - 2013-04-15 引用错误:无效<ref>标签;name属性“qa-979-174”使用不同内容定义了多次
  4. 《升华之井》
  5. 《升华之井》 第58章
  6. 6.0 6.1 《永世英雄》 第45章
  7. 7.0 7.1 7.2 7.3 7.4 《永世英雄》 第57章
  8. 8.0 8.1 《永世英雄》 第63章
  9. 《永世英雄》 第65章
  10. 《永世英雄》 第76章
  11. 《永世英雄》 第77章
  12. 12.0 12.1 12.2 12.3 《永世英雄》 第81章

0.0
0人评价
avatar